De aanbodpagina op je website – 6 handige tips

De aanbodpagina op je website is waarschijnlijk één van de belangrijkste pagina’s op je website. Dat maakt het vaak ook één van de lastigste pagina’s om te maken. Er is een grote kans dat je er teveel over nadenkt. In deze blog geef ik je zes tips die je helpen om jouw aanbodpagina(‘s) zo effectief mogelijk te maken.


Op iedere pagina van je website zijn zoekwoorden dé manier om je pagina vindbaar te maken. Dit geldt dus ook voor jouw aanbodpagina. Weet jij niet waar je jouw zoekwoorden moet plaatsen? Vraag dan hier GRATIS de Zoekwoorden checklist aan.


Tip 1: Prop je aanbodpagina niet vol met al je aanbod

Bied jij vijf verschillende diensten aan? Prop ze dan niet allemaal op één aanbodpagina. Je wilt juist veel informatie kwijt, zodat je je bezoekers kunt overtuigen. Dat gaat je niet lukken als je pagina alle kanten op gaat. Je kunt een kort overzicht maken van deze vijf diensten om vervolgens voor ieder aanbod een aparte aanbodpagina te maken.

Tip 2: Speel in op het verlangen en vermijd de pijn

Denk eens aan een wond. Een open wond. Je bent gevallen en je bovenbeen ligt helemaal open. Zie je het al voor je? Hoe voelt het dan als iemand daar met zijn of haar wijsvinger in gaat zitten wroeten? Niet tof he… Denk je niet veel liever aan een goed genezen wond waar nauwelijks nog een litteken zichtbaar is?

Dat is het verschil tussen marketing op de pijn en marketing op het verlangen. Natuurlijk moet je zelf weten hoe je dit wilt aanvliegen. Maar inspelen op het verlangen, dit aanwakkeren en op inspelen is een heel effectieve manier om je bezoekers te overtuigen.

Tip 3: Laat je klanten spreken op je aanbodpagina

Goede reviews doen een hoop voor je. Jij kunt heel mooi vertellen hoe waardevol je product of dienst is. Maar als iemand dat anders óver je product of dienst zegt dan is dat soms net iets effectiever. Het kan je bezoekers net het duwtje in de rug geven die ze nodig hebben. Plaats dus zeker goede reviews op je aanbodpagina.

Tip 4: Doe niet geheimzinnig over de prijs

Het is belangrijk om transparant te zijn. Je bezoeker zit er niet op te wachten dat ze op zoek moeten naar een prijs. Ze gaan ook geen contact met je opnemen om de prijs op te vragen. Dus heb jij vaste tarieven vermeld deze dan zeker op je aanbodpagina. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals maatwerk. Dit kun je lastig inschatten. Maar een richtprijs of vanaf prijs is in zo’n geval het minste wat je kunt doen.

Tip 5: Vermijd de route er naartoe

We zijn als mens nogal geneigd om heel erg uitgebreid te vertellen over ons werk. Zeker als ondernemer zijnde is dit helemaal niet vreemd. Maar even terugkomend op de open wond in je been… Maakt het je echt hoe de zalf heet die je op de wond moet smeren om een litteken tegen te gaan? Of is het gewoon belangrijk om te weten dat je achterblijft met zo min mogelijk litteken? Wat ik hiermee wil zeggen is dat je veel beter kunt vertellen over de resultaten van je product of dienst dan over de hele werkwijze.

Als ik mijn klanten vertel welke programma’s, plugins en licenties ik allemaal gebruik bij het maken van hun website, dan hebben ze hier helemaal niks aan. Het zegt ze niks en kan alleen maar voor verwarring zorgen. Misschien wordt het verhaal ze te technisch en schrik ik ze juist af met al deze informatie. Ik kan veel beter vertellen dat ik zorg voor een website die gevonden wordt in Google. En die ervoor zorgt dat hun klanten zich op de automatische piloot aanmelden. Dit is een verlangen, dus die licht ik uit.

Tip 6: De aanbodpagina om bezwaren weg te nemen

Als jij weet welke bezwaren jouw leukste klant heeft dan is de aanbodpagina op je website dé plek om deze weg te nemen. Ik weet bijvoorbeeld, dat wanneer ik iets van mijn SEO aanbod deel, ik moet benadrukken dat mijn cursussen niet technisch zijn. Maar ook dat SEO heel snel voor resultaat kan zorgen, omdat mijn doelgroep vaak denkt dat het heel erg lang duurt voordat er wat gebeurt.

Conclusie

Je aanbodpagina is een super belangrijk onderdeel voor de conversie van je website. Door bovenstaande tips toe te passen zorg jij ervoor dat je aanbodpagina helemaal is geoptimaliseerd. Je verhoogt op deze manier de kans dat jouw bezoeker je klant wordt.

Heb je nog vragen over de aanbodpagina op jouw website? Of een ander aan SEO, webdesign of blog gerelateerde vraag? Laat het me zeker weten. Vink leuk en ik help je graag!

Liefs,
Mady

Misschien is dit ook wat voor je:

Wat zijn landingspagina’s en waar gebruik je ze voor?
Meer klanten bereiken met SEO, hoe pak je het aan?
Doelgroeponderzoek om je klant echt aan te spreken

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.